In een groot prospectief onderzoek onder Amerikaanse vrouwen toonden onderzoekers aan dat koffiegebruik de kans op het ontwikkelen van depressieve klachten met wel 20% kan verminderen.
Cafeïne is een krachtige stimulator van het centrale zenuwstelsel en wordt voor 80% geconsumeerd in de vorm van koffie.
De rest nemen we tot ons via thee, chocolade en frisdranken.
Een eerder onderzoek wees al op een mogelijk positief effect van het gebruik van cafeïne op de incidentie van depressie bij Finse mannen.
Zoals bekend maken vrouwen tweemaal zoveel kans op het ontwikkelen van depressie als mannen.
De onderzoekers selecteerden 50.739 vrouwen, afkomstig uit de…
lees volledige artikel »